امروز
در مطالعات زبان انگليسي ام به يك كشف بسيار بزرگ و ارزشمند نائل شدم!! البته يه
جورايي rule of thumb است! ممكنه در صد درصد موارد صدق نكنه اما نود و نه درصد رو
مطمئنم!!
يكي
از مشكلات بزرگم هميشه اين بوده كه تو كلماتي مثل field (زمين) يا piece (قطعه) كه در اونها i و e كنار هم صداي " اي
" ميدند، موقع نوشتم هميشه درگيرم با اين كه اول i بود يا e ؟؟ چند روز پيش چند تا
از اين كلمه ها اومد تو ذهنم. مثل همون field و piece و believe (باور كردن) . بعد
داشتم واسه خودم میگفتم كه انگار تو همه شون اول i مياد بعدش e ! بعد يه هو به كلمه deceive (گول زدن) برخوردم،
ديدم برعكسه. همينجوري با اين درگير بودم و داشتم فكر ميكردم شايد اين استثنا
باشه! حتي به يكي از دوستام هم گفتم....
امروزكه داشتم لغت ميخوندم تو معني انگليسي يكي از لغت ها كلمه receive (دريافت كردن) رو
ديدم! يه دفعه ذهنم جرقه زد گفتم نكنه اونايي كه قبلشون c مياد برعكس ميشن.
چند تا لغت ديگه رو چك كردم درست بود. از جمله: Perceive (مطلع شدن) و ceiling (سقف)
همينجوري
واسه خودم خوشحال بودم كه مثلا فهميده ام قضيه چيه و داشتم لغت هاي مختلف رو چك
ميكردم. يهو لغت seine (منظره) به ذهنم رسيد ديدم دوباره قانونم نقض شد. بعد قانون رو
اينطوري اصلاح كردم كه الان تقريبا مطمئنم درسته! هرگاه قبلش صداي "س"
باشه اول e مياد بعد i ...
مثالش
هم : seize (دستگير كردن) و .....؟؟!
پس
شد:
field deceive
believe receive
piece perceive
pierce ceiling
fierce seine
shield seize
yield .
achieve .
. .
. .
البته از شما چه پنهون الان که داشتم این متن رو می نوشتم یک مثال نقضی به ذهنم رسید و اون هم لغت sieve می باشد!! امان از دست این مهندسی شیمی و برج و سینی هاش!! ولی فکر نکنم مورد دیگه ای باشه. حالا اگر کسی پیدا کرد به من هم خبر بدهد لطفا.......
---------------------------------------------------------
با خدا دوچرخه سواری میکردم
من اشتباه کردم جلو نشستم
فرمان دست من بود
سر دوراهی ها دلهره میگرفتم............
جایمان را عوض کردیم
حالا آرام شدم
هر وقت از او می پرسم : " کجا میرویم؟ "
می گوید : " تو فقط رکاب بزن...! "
پ.ن: یکی از زیباترین اس ام اس هایی بود که به دستم رسید! به نظر من رمز موفقیت همینه. به نتیجه فکر نکن، تو فقط رکاب بزن...!
از چه می هراسی؟؟؟؟ او فرمان را بدست دارد.... باور نداری مگر ؟؟!